Læring er ikke forbeholdt klasseværelset. På Alme Skole er vi optagede af tanken om den åbne skole, hvor vi inddrager skolens udeområder og lokalområdet som læringsrum

Ud i naturen

Alme Skole ligger i et naturskønt område i Nordsjælland, og derfor er der rige muligheder for at inddrage dette miljø som læringsrum. Vi bruger naturen i mange fag og giver hermed børnene alsidige veje til læring. I nogle klasser er der fastlagte udedage, mens andre bruger naturen, når det passer ind i faglige forløb.

Samarbejde med Munkeruphus

Alme Skole har i samarbejde med Munkeruphus i Gilleleje etableret faciliteter til brug for udeskole. Munkeruphus stiller en træhytte til rådighed i Munkerup Park, som skolen frit kan benytte som faglokale. Hytten er indrettet med en række værktøjer til udeskole og ligger i skoven tæt ved Gilleleje strand. Dette giver helt optimale forhold til undervisning i det fri.

Munkeruphus tilbyder desuden færdige undervisningsforløb for Alme Skole, hvor børnene bliver undervist af naturvejledere, kunstnere mm. Disse forløb foregår også udendørs og inddrager alle sanser. Samtidig er der fuld fokus på kreativ læring gennem aktiv undervisning.

Vi glæder os meget til at skabe endnu flere unikke oplevelser i krydsfeltet mellem kunst, natur og læring sammen med lærerne og eleverne på Alme Skole!
— Kristine Nørgaard Andersen daglig leder Munkeruphus

Udeskole er mere end at være udenfor

Visionerne for udeskole rækker længere end til undervisning i det fri. Alme Skole samarbejder med lokale erhvervsdrivende og kommunale partnere med ønsket om at udvikle den åbne skole. Vi ønsker at skabe relevante og virkelighedsnære læringsoplevelser for børnene gennem samarbejdet med lokale aktører. Samtidig vil skolen gerne være en del af nærområdet i Gribskov kommune og bidrage til det omkringliggende samfund.

Skriv dit barn op til skolestart

Hvis du ønsker at skrive dit barn op til Alme Skole - enten til nuværende klasser - eller klasser i fremtiden, kan du udfylde vores formular.

Ring og bestil et besøg på skolen på tlf.: 48 31 85 96