Kom og bliv ny elev hos os

Hvis du ønsker et trygt og overskueligt skolemiljø for dit barn, så er Alme Skole værd at overveje. Vi arbejder målrettet på at skabe gode vilkår for trivsel og læring.

Overskueligt og trygt

Alme Skole har ca. 200 børn fordelt på 0. - 9. klassetrin. De landlige omgivelser danner en tryg ramme for børnene på skolen.

Færre børn i hver klasse

Klassekvotienten på Alme Skole er på max. 22 børn i indskolingen og max. 24 børn i mellemtrin og udskoling. Mange skole har en væsentlig højere klassekvotient, men vi vælger bevidst at have mindre klasser, så der er mere voksentid til det enkelte barn.

Mobilfri skole

Vi ønsker at skabe størst muligt fokus og fordybelse i timerne. Derfor indsamler vi børnenes telefoner i begyndelsen af skoledagen og afleverer dem tilbage, når de skal hjem. Det skaber mere tid til fællesskab og gode relationer.

Traditioner

På Alme Skole værner vi om de gode traditioner. Vi har jule- og påskefejringer i samarbejde med Græsted kirke. Vi har også talentshow og sommermix, hvor børnene får mulighed for at optræde for hinanden.

I begyndelsen af skoleåret har vi skolelejr, hvor børnene overnatter i telte på skolens område. Det skaber sammenhold - både mellem børn og voksne.

Vi har lejrskole i 5., 7. og 9. klasse. Her tager klasserne forskellige steder hen i Danmark og i udlandet.

Hvert andet år har vi et stort julemarked, hvor skolen fyldes med spændende salgsboder og aktiviteter. Alle børn er involverede sammen med både skolens personale og engagerede forældre.

Transport

Der er offentlig bus lige til døren fra Græsted og Gilleleje, Dronningmølle, Esbønderup, Helsinge.

Skolens værdigrundlag

Alme Skole er en friskole, der bygger på et kristent værdigrundlag. Det afspejles i børnenes hverdag og i deres møde med de voksne.