Priser og betaling

Da Alme Skole er en friskole, er der en forældrebetaling for at have sine børn på skolen

Priser

Priser med virkning fra 01.08.2023

Skolepengene betales over 12 måneder for bh.kl.-7. klasse og over 11 måneder for 8.-9. klasse.

Bh.kl. - 7. kl.:

Første barn: 1630 kr. (12 mdr.)

Andet barn:   980kr. (12 mdr.)

Øvrige børn gratis.

8. og 9. kl.:

Første barn: 1780 kr. (11. mdr.)

Andet barn:  1070kr. (11. mdr.)

Øvrige børn gratis.

Forårsklassen:

Prisen pr. måned: 1990 kr.

Turpulje

Ud over skolepengene opkræves der 65,- pr. måned pr. elev til en turpulje.

Pris pr 1/8 2023: 70 kr.

Dette beløb dækker udgifter for ture på alle klassetrin og lejrskoler i 5. kl, 7. kl og 9. kl.

Skolepenge og turpulje er ikke refunderbare.

Betaling for SFO

Deltid: Op til 14 timer.
Pris: 1190kr. pr. md.

Fuldtid: 15+ timer
Pris: 1585kr. pr. md.

Kun til 2. kl.: Op til 10 timer.
Pris: 795kr. pr. md.

Kun til 3. og 4. kl.: Op til 8 timer.
Pris: 635kr. pr. md.

Søskendepris: For det barn, der har flest timer betales som ovenfor. For øvrige søskende betales max. kr. 1190,- uanset antal tilmeldte timer.

Vær opmærksom på, at ændringer i timetal skal ske inden den 15. i måneden for så at træde i kraft til den 1.

Betaling for ferieuger

Sommer-SFO uge 27        420 kr

Sommer-SFO uge 31        420 kr

Sommer-SFO uge 32        Prisen er inkluderet i augustbetalingen, hvis man er tilmeldt SFO ved skolestart i august. Er man ikke tilmeldt SFO i august måned og vil benytte pasning i uge 32, er prisen 420 kr.

Der betales ikke ekstra for SFO i efterårsferien (uge 42) og vinterferien (uge 7). (åbent mandag til torsdag)

OBS

Skolepengene forfalder til betaling forud den 1. i måneden.

Opkrævning af skolepenge for august samt Sommer-SFO sendes midt i juni til betaling 1.8.

Opkrævning af skolepenge for september, SFO i august samt SFO i september sendes midt august til betaling 1.9.

Ved udmeldelse fra skolen betales skolepenge for hele den måned, hvori udmeldelsen sker.

Betaling for skolefritidsordning: Se under SFO samt under fripladstilskud.

Alme Skole forbeholder sig ret til en årlig prisregulering af skolepenge, turpulje samt SFO. Dette sker typisk 1/8.

Depositum på Alme Skole

Alme Skole opkræver et depositum på 1600 kr. i forbindelse med indskrivning til 0. klasse.

Forældre, der er garanteret plads og ønsker at få indskrevet deres barn, skal indbetale depositummet, umiddelbart efter barnet er endelig indmeldt. Depositummet skal betales også selvom man allerede har børn på skolen. Det opkræves d. 20. november til betaling 1. december.

Hvis forældrene ikke betaler depositum til tiden, vil barnet blive rykket til sidst på ventelisten, og pladsen vil blive givet til en anden.

Beløbet svarer ca. til en måneds skolepenge og modregnes i første månedsindbetaling af skolepenge ved opstart i Forårsklassen i maj måned.

Såfremt forældrene senere af den ene eller anden grund alligevel ikke ønsker, at barnet skal optages på skolen, tilbagebetales pengene ikke.

Såfremt skolen af den ene eller anden grund alligevel ikke skulle ønske at optage barnet, vil forældrene få et indbetalt depositum tilbageført deres konto.

Alle familier med opskrevne børn til 0.kl. vil blive personligt kontaktet i august/september  med henblik på pladsgarantien.

Ved spørgsmål kan I kontakte kontoret på 48318596 eller på kontakt@almeskole.dk

Skriv dit barn op til skolestart

Hvis du ønsker at skrive dit barn op til Alme Skole - enten til nuværende klasser - eller klasser i fremtiden, kan du udfylde vores formular.

Ring og bestil et besøg på skolen på tlf.: 48 31 85 96