Mobilpolitik

Vi ønsker at børn får de bedste muligheder for sociale fællesskaber i skolen. Derfor har vi klare retningslinjer for mobiltelefoner.

Mobilfri Skole

Alle børn på Alme Skole afleverer deres telefoner om morgenen og får den udleveret igen efter endt skoledag/SFO. Hvis der er behov for at benytte telefonen i undervisningen bliver den udleveret og indsamlet igen efter opgaven er løst. Telefonerne opbevares i et aflåst skab, så de står et sikkert sted gennem skoledagen.

Kontakt til sit barn i skoletiden

Da telefonerne ikke er til gængelige i skoletiden vil det ikke være muligt at få direkte kontakt til sit barn via mobiltelefonen. I stedet skal man tage kontakt til skolen kontor/skolens SFO, hvor vi gerne tager imod besked.

Skriv dit barn op til skolestart

Hvis du vil sikre dig en plads til dit barn på Alme Skole, vil vi opfordre dig til at skrive barnet op til skolen - enten til skolestart nu eller i fremtiden.

Ring og bestil et besøg på skolen på tlf.: 48 31 85 96