Vores lokale samarbejdspartnere

Med ønsket om at være skole i lokalsamfundet har vi fokus på at samarbejde med lokale aktører.

Munkeruphus

Alme Skole har et nært samarbejde med Munkeruphus ved Gilleleje. Det betyder, at skolen har fri adgang til Munkerup Park og en række undervisningsfaciliteter i området. Samtidig tilbyder Munkeruphus undervisningsforløb for børnene, hvor der er fokus på alternative læringsoplevelser. Samarbejdet understøtter Alme Skoles vision om udeskole, hvor læringsrummet flyttes væk fra klasserummet. Formålet er at skabe læring gennem alternative aktiviteter, hvorved nye læringsveje opstår.

Vores udeskole arbejder ud fra en overbevisning om, at elever oplever en mærkbar glæde, social og individuel udvikling ved at arbejde med sanserne i en kreativ proces. Og at sammenkoblingen af kunst og natur er et særligt effektivt læringsredskab, der styrker elevernes forståelse af og følelse af forbundethed med naturen og med hinanden. Vi er derfor meget glade for, at Alme Skole allerede har tilbudt sig som en aktiv samarbejdspartner til at benytte sig af institutionens naturskønne omgivelser til udendørs klasseværelse.
— Kristine Nørgaard Andersen daglig leder Munkeruphus

Grejbanken Gribskov

Samarbejdet med den kommunale grejbank giver Alme Skole mulighed for at skabe de optimale betingelser for udeaktiviteter i nærområdet. Skolen har mulighed for at booke naturvejledere, låne udstyr og få vejledning og inspiration til at skabe gode undervisningsforløb.

Gribskolen

Alme Skole har et godt samarbejde med den lokale folkeskole Gribskolen, hvor vi blandt andet låner lokaler til brug for undervisningen i håndværk og design.

Alme Skole har fokus på at bruge naturen som læringsmiljø. Vi bringer faglig læring ud i det fri og skaber dermed alsidige læringsveje for børnene.